Lasva valla klientidele

Ühisveevärgi ja –kanalisatsiooni (edaspidi ÜVK) seadusele on vee-ettevõtja ettevõtte, kes varustab kliendi kinnistu veevärki ühisveevärgi kaudu veega või korraldab kliendi kinnistu kanalisatsioonist reo-, sademe- ja drenaaživee ning muu pinnase- ja pinnavee ärajuhtimist ja puhastamist.

Lasva vallas vee-ettevõtjaks määratud Kagu Vesi OÜ on esitanud Lasva Vallavalitusele taotluse, millega soovis lõpetada tegevuse Lasva valla vee-ettevõtjana. Lasva Vallavalitus on korraldanud vee-ettevõtja leidmiseks riigihanke. Uueks vee-ettevõtjaks on Lasva Vallavolikogu 17.06.2016 otsusega nr 1-1.3/26 määratud AS Võru Vesi, kes alustab ÜVK teenuste pakkumist ja taristu opereerimist alates 01.08.2016.

Tegevuspiirkondadeks on Lasva, Pässa, Otsa, Tsolgo, Kääpa ja Sooküla külad. AS Võru Vesi peab lähtuma enda töös eelkõige ÜVK seadusest ja kohaliku omavalitsuse poolt kinnitatud ÜVK liitumise ja kasutamise eeskirjadest. Seadused ja eeskirjad määravad, milline peaks olema vee-ettevõtja ja kliendi vaheline suhe ning millised on poolte õigused ja kohustused. Õigusaktidest tulenevate tingimuste täitmiseks peab AS Võru Vesi koostöös klientidega neid jälgima ja võimalikud puudused likvideerima.

Vee-ettevõtja jaoks tähendab Lasva valla liitumine uusi kliente, kellele on vajalik pakkuda teenust ning uusi torustikke ja rajatisi, mis vajavad hooldamist. Klientidele tähendab see suhtlemist uue vee-ettevõttega. Peale 01.08.2016 ei saa endisele vee-ettevõtjale ega Lasva Vallavalitsusele teatada veearvesti näitu ega maksta alates 01.08.2016 väljastatud veevarustuse ja reovee ärajuhtimise teenuste arveid jne.

Veeteenuse kasutamise osas ei tohiks klientide jaoks suurt midagi muutuda – joogivee pumpamine klientideni ja reovee ärajuhtimine jätkub samamoodi.

Kõik hetkel kehtivad kirjalikult sõlmitud teenuslepingud antakse valla poolt üle AS-ile Võru Vesi. Kuna endisel vee-ettevõtjal valdavalt puuduvad klientidega kirjalikud lepingud ning Lasva Vallavalitsus ei saa neid AS-ile Võru Vesi üle anda, siis tuleb teenuslepingud sõlmida AS-iga Võru Vesi. Veeteenuse osutamiseks teenuslepingu sõlmimiseks tuleb kliendil esitada vee-ettevõtjale vajalikud andmed.

Andmete kogumiseks ja veearvesti näitude kontrolliks võetakse klientidega ühendust vastavalt Lasva Vallavalitsuselt saadud klientide nimekirjale juuli ja augusti kuus. Kui klient soovib veeteenust kasutada, aga temaga ei ole augusti kuu jooksul ühendust võetud, palume helistada AS Võru Vesi telefonil 782 8334 või kirjutada voru.vesi@voruvesi.ee.

Kui klient ei ole enne 01.09.2016 teatanud veeteenuse kasutamisest, siis on AS-il Võru Vesi õigus katkestada kliendile ÜVK teenuse osutamine.

Kuna AS Võru Vesi hakkab veeteenust pakkuma alates 01.08.2016, siis palume klientidel fikseerida ja teatada oma veearvesti näidud seisuga 31.07.2016 AS-ile Võru Vesi. Näite on võimalik teatada AS Võru Vesi kodulehele voruvesi.ee, e-posti teel aadressile naidud@voruvesi.ee või telefoni teel numbritele 782 1779.

Alates 01.08.2016 kehtivad Lasva vallas teenuse hinnad:

  • Veevarustus – 1,86 eur/m 3 ;
  • Reovee ärajuhtimine – 1,86 eur/m 3 .

ÜVK seaduse mõistes on klient kinnistu omanik või valdaja, hoonestusõiguse alusel maakasutaja või ehitise kui vallasasja omanik või valdaja, kelle kinnistu veevärk või kanalisatsioon on ühendatud ühisveevärgi ja -kanalisatsiooniga vastava torustikühenduse kaudu ja kellega vee-ettevõtja on sõlminud lepingu ühisveevärgivee võtmiseks või reovee ärajuhtimiseks. Seega ei saa olla kliendiks iga korterelamus olev korteri omanik. Arved esitatakse ühistule, valdajale või volitatud esindajale kellega teenusleping on sõlmitud ning kes arveldab edasi korteri omanikega.

Üks olulisemaid tegevusi vee-ettevõtja poolt on üle vaadata veearvestid ja veemõõdusõlmed, et need vastaksid kehtivatele nõuetele. Vastavalt Majandus– ja kommunikatsiooniministri määrusele on külmaveearvestitel, mille näitude alusel toimub vee-ettevõtja ja tema kliendi vaheline tehing, taatluskehtivusaeg 2 aastat. Seega on vajalik välja vahetada kõik arvestid, mis on ületanud taatlustähtaja.

Vee-ettevõte paigaldab kõikidele objektidele, kus veearvesti on taatlustähtaja ületanud, taadeldud veearvestid. Veearvesti kuuluv vee-ettevõttele ja kinnistu omanik peab tagama veemõõdusõlmes ettenähtud temperatuuri ja tingimused, et ära hoida veearvesti külmumine või muul moel purunemine. Külmunud või purunenud veearvesti peab kinnistu omanik või haldaja vee-ettevõttele kompenseerima.

Vastavalt Majandus– ja kommunikatsiooniministri määrusele ei ole lubatud mõõta vett plastmasskorpusega nn. korteriarvestitega. Veearvesti paigaldatakse veemõõdusõlme, millele kehtivad samuti omad nõuded, et oleks tagatud vee koguste täpne mõõtmine ja veearvesti vahetamise võimalus.

Veemõõdusõlmele esitatavate nõuetega saab tutvuda AS Võru Vesi kodulehel internetis voruvesi.ee. Veearvesti näitusid peab klient teatama vee-ettevõtjale vastavalt teenuslepingus märgitud tähtajaks kas igakuiselt või kvartaalselt.

Veenäitu on võimalik teada anda ööpäevaringselt AS Võru Vesi kodulehel, e-posti teel aadressile naidud@voruvesi.ee või helistades telefonidel 782 1779 või 522 1779. Vastavalt näitudele väljastab AS Võru Vesi arve, mis saadetakse kliendile kokkulepitult kas posti või e-posti teel.

Kliendil on võimalik arveid tasuda ülekandega pangas, internetipangas või püsimaksekorraldusega. Kõige mugavam ja lihtsam moodus arvete tasumiseks on sõlmida pangas arve püsimakseleping.

AS Võru Vesi plaanib juuli ja augusti kuus võtta ühendust kõigi teadaolevate klientidega ning käia kohapeal tutvumas kinnistu veevärgi- ja kanalisatsioonisüsteemi ning veemõõdusõlmega.

Ringkäigul on võimalik kõigil kinnistu omanikel täita ära teenuslepingu sõlmimise avaldus. Vee-ettevõtte esindaja võtab vajalikud andmed kinnistu omaniku kohta, kaardistab ära kinnistu torustikud ning kontrollib veemõõdusõlme ja arvesti vastavust nõuetele. Vajadusel lepitakse kokku aeg veearvesti vahetamiseks. Teenuslepingud vormistatakse kirjalikult AS Võru Vesi kontoris. Klienti teavitatakse kui on võimalik lepingut allkirjastada.

Vee– ja kanalisatsiooni avariidest või muudest süsteemiga seotud probleemidest on võimalik teavitada ASi Võru Vesi avariitelefonidel 782 2111 ja 515 0315 (alates 01.08.2016). AS Võru Vesi eesmärk Lasva valla vee-ettevõtjana on pakkuda klientidele igapäevaselt nõuetekohaseid ühisveevärgi ja –kanalisatsiooni teenuseid. Selleks on aga vajalik pidev suhtlus klientidega ja eelpool loetletud asjade korrastamine.

AS Võru Vesi on pikaaegse kogemusega vee-ettevõte, kes alustas tegevust aktsiaseltsina juba 1995. aastal. AS-is Võru Vesi töötab hetkel 20 inimest. Ettevõtte omab vajalikku tehnikat ÜVK taristu hooldamiseks ja ehitamiseks. AS Võru Vesi on regionaalne vee-ettevõte, kes on määratud vee-ettevõtjaks kokku kuues Võrumaa omavalitsuses.

Meeldivale koostööle lootes AS Võru Vesi.